“Aansluiten op hun belevingswereld, dat is mijn manier om jongeren bij kunst te betrekken”
Als museumdocent heb ik een breed aanbod: denk aan praktische workshops, het schrijven van educatieve programma’s en communicatietraining voor bijvoorbeeld rondleiders. Daarnaast help ik organisaties plannen te ontwikkelen op het gebied van educatie. Ik werk ook als docent fotografie en kunst voor middelbare scholen en cultuurhuizen. Hierdoor ben ik goed bekend met verschillende doelgroepen.
Ik houd van improviseren en experimenteren. Dat maakt het werk verrassender en uitdagender, ook voor de museumbezoekers. Het geeft mij energie om mensen – op een luchtige manier – te raken met de kennis die ik overbreng. Dan zie ik dat er een deur naar een nieuw inzicht is opengegaan. Bij kinderen en jongeren is dat soms lastig, maar door een link te leggen met hun belevingswereld weet ik ook hen te bereiken.
Opdrachtgevers waarderen mijn creativiteit, flexibiliteit en ideeën. Ik denk dan ook graag mee met organisaties. In de samenwerking met collega’s ben ik betrokken, enthousiast en optimistisch. Ik kan goed relativeren: met z’n allen iets moois maken, dát is belangrijk.
Sinds mijn afstuderen aan de Fotoacademie werk ik ook als kunstenaar. Die mindset neem ik mee in mijn werk als museumdocent. Bij een workshop lukt het mij hierdoor bijvoorbeeld om deelnemers vrijer te laten denken en anders te leren kijken naar kunst. Kan ik dit voor jouw organisatie ook doen? Of kan ik helpen op het gebied van educatie? Ik spreek je graag.
Opdrachtgevers
Museum van Bommel van Dam
Museum Helmond
Museum Bronbeek
Kunsthal Helmond
Cacaofabriek
ECI Cultuurfabriek